No 3.aprīļa BIROJNĪCĀ darbību uzsāks DISKUSIJU TELPA

Četras pirmdienas no plkst. 18:00-20:00 tiksimies, lai apspriestu vairākas aktuālas un interesantas tēmas. Projektu organizē psihoterapeits Andris Veselovskis, atbalsta žurnāls ”Annas Psiholoģija.”

Projektā psihoterapeiti un citu nozaru speciālisti dalīsies ar gūtajāmatziņām katrs savā darbības lauciņā – paredzēta 50minūšu lekcija, 10minūšu pārtraukums, pēc tam 60minūšu ilga diskusija par aktuālo tēmustarp psihoterapeitiem, interesentiem, citu nozaru speciālistiem. Ja radīsies pietiekoši liela interese un radošā dzirksts, DISKUSIJU TELPUturpināsim attīstītrudenī, pieaicinot dažādus lektorus un ciemiņus.

1.tēma. Seksualitātes atdzīvinošā, atveseļojošā daba

3.aprīlis, 18:00-20:00

Viss sākas ar vēlmi radīt. Spēka sajūta, bauda patikt, izrādīšanās, radīšana, sevis realizācija –radošā seksuālā enerģija.Cilvēks piedzimst, rada pēcnācējus, nomirst. Dzīvība turpinās. Varens, neizzināms, neapvaldāms spēks nemitīgi dzen uz priekšu.

Kas ir šis spēks? Bioloģiska programma? Dievišķais spēks? Primitīva, dzīvnieciska enerģija?Kā tas mūsos sākas? Kā tas mūsos darbojas? Kā mēs izjūtam seksualitāti sevī, savā ķermenī, savās dzīlēs?

Jau no dzimšanas zēnam ik pa brīdim ir erekcija. Vai tas tāpēc, ka viņš grib čurāt? Vai seksuālā enerģija jau strādā?Tas, kā viņš zīž krūti – ir seksuāli vai nav? Trīs gados zēns jau gūst acīmredzamu baudu aiztiekot savu dzimumlocekli.Kas var būt patīkamāks par erekciju pieaugušam vīrietim!

Un kā ir ar meitenēm un sievietēm? Dzimumorgāni ir paslēpti, pielāgoti bērna ieņemšanai, iznēsāšanai unseksuālas baudas gūšanai. Mazai meitenītei erekciju redzēt nevar. Vai varbūt var? Trīsgadīga meitenīte masturbē.Pieaugusi sieviete pucējas, krāsojas, vēlas patikt un vēlas seksu.

Ar nolūku rakstu par pašu sākumu ļoti bioloģiski. Viss sākas ļoti dziļi mūsos. Mūsu bioloģijā? Psihē?Šī būs ievadlekcija pirmajai diskusijai. 

 

2.tēma.  Dzīvinošais māmiņas piens pretstatā mātes pienam 

24.aprīlis, 18:00-20:00

Diskutēsim par agrīno attīstību, māmiņu, māmiņas pienu, māti un mātes pienu.Šis ir dzīvības un nāves jautājums. Vai māmiņai ir labs un garšīgs piens, ar kuru barot bērnu? Ja māmiņai nav laba piena, bērns var nomirt no bada – taču fiziska vai emocionāla?

Es runāšu par klātbūtnes pienu, cerības pienu, emocionālā siltuma pienu, mīlestības pienu, māmiņas spēju pabarot ar labu pienu. Māmiņas piens ir atdzīvinošs.

Pretstatā būs māte. Ja nav māmiņas, tad ir māte. Mātes piens ir negaršīgs, riebīgs. Centīsimies saprast, kādēļ piens sabojājas. Un ko darīt, lai tā nebūtu.

Ļoti svarīgi saprast, kāpēc Bembijs apēda savu bērnu. Vai tiešām, lai paglābtu no būra? “Bet kāpēc viņš apēda savu bērnu, es vaicāju mātei?” – šis ir otrais teikums grāmatā.

Izlasiet Noras Ikstenas grāmatu “Mātes piens” – analīzē izmantosim piemērus no grāmatas.

Arī rakstniece Nora Ikstena apciemos DISKUSIJU TELPU un piedalīsies diskusijā!

 

3.tēma. Neirozinātnes aktuālie sasniegumi. Tēmu prezentēs neiroloģe Sandra Vestermane.

8.maijs, 18:00-20:00

Psihoterapijas procesa neirobioloģija.Smadzenes un limbiskā sistēma, dvēseles valoda, smadzeņu attīstība un bērna psihe, personības neirobioloģiskie pamati, psihoterapijas efektivitāte no neirobioloģijas viedokļa, terapeitiskās aliansesneirobioloģiskā interpretācija, neiropsihoterapija un daudz kas cits.

 

4.tēma.  Kā stereotipi un priekšstati traucē būt pašam un būt ar otru (Kā neīstais(falšais) Es iznīcina patieso Es). 

22.maijs, 18:00-20:00 

Alkatība dzen gūt panākumus, sasniegt vēl un vēl. Labāk mācīties, vairāk pelnīt,
izskatīties tā, kā jāizskatās. Bērns cenšas iegūt labākas atzīmes skolā, bet pazaudē dzīvesprieku. Visi steidzas, skrien, steigā pazaudē viens otru un paši sevi. Cilvēks pēkšņi saprot, ka ir palicis viens... Tuvais cilvēks ir pazaudēts... Vai es pats esmu pazaudējies... Ko darīt? Kā sajust, vai tuvojamies vai attālināmies?

Saviem pacientiem bieži jautāju: “Vai šobrīd jūs mani izjūtat vai esat palicis viens?”
Bieži pats nesaprotu, ir vai navkontakts. Cilvēki ļoti labi ir iemācījušies būt tādiem,
kādiem jābūt. Tā var pazaudēt sevi – kas es esmu, ko es gribu darīt? Kā saprast bērnu – vai viņam iet mūzikas skolā vai nē? Tā būs vardarbība vai kaut kas labs?

Es domāju, ka nemitīgi jātestē savas sajūtas, domas, jābūt vērīgiem vienam pret otru, un tas jāmācās mūža garumā. Nekad neiestāsies stāvoklis – tagad visu zinu, jūtu, saprotu. Ja tāds stāvoklis ir iestājies, tad ziniet – kaut kas ar jums nav kārtībā!Visi kopā domāsim, kā kļūt sensitīvākiem?Un kā mīlēt? Ja spējam mīlēt, augam paši un stimulējam citu attīstību.

Tiekamies!

Ja kādam ir radošas idejas, vēlme piedalīties – priecāšos!

Vēl iespējams iesūtīt jautājumus vai refleksijas par uzrunātajām tēmām.

Dalības maksa vienā lekcijā – diskusijā 15 eiro, visas četras lekcijas – 52 eiro. 

Studentiem 10 eiro par vienu reizi, uzrādot studentu apliecību.

Jautājumi, idejas, refleksijas, pieteikšanās un maksājuma rekvizīti e-pastā:andrisvesel@inbox.lv

Pēc pieteikuma saņemšanas nosūtīšu rekvizītus. Veicot samaksu, jūs rezervēsiet sev vietu Diskusiju Telpā. Dalībnieku skaits ierobežots.

Tālr.: +371 29448680   |  Rīga, Maiznīcas 12-1 (skatīt karti)   |  Noteikumi

Vizītkarte Raksti un podkāsti Pieteikšanās Kolēģiem